الخميس، 21 فبراير 2013

فرصة أخرى ...


أتعلم ؟ ..

 جميعنا يرتكب أخطاء ويحتاج لوقفة معها...
لكن ..
 إن بالغنا في جلد أنفسنا لن نقوى على الوقوف مجددًا..
وحينها... 
سنحتاج من أحدهم أن يربت على قلوبنا ليخبرنا أننا لسنا بكل هذا السوء..
 وأننا جميعًا مهما اقترفنا نحتاج إلى فرصة أخرى لتستمر الحياة ..
نحتاج فقط أن ندرك تلك الحقيقة: "الناس جميعهم يخطئون"

هناك 12 تعليقًا:

reemaas يقول...

اه صح انى اعترف بخطأى واندم عليه اصلا بتبقى صعبة فما بالك بالمبالغه فى العقاب عليه سواء من حالنا او من غيرنا بيبقى زى الجلد وبيجيب نتيجة عكسية جدا

reemaas يقول...

انا اول تعليق يا حلولى :)

ابراهيم رزق يقول...

كل بنى ادم خطاء
و خير الخطائين التوابين

بالاضافة الى من يتعلم منه

تحياتى

Romancia يقول...

حقيقه اوى وجميله اوى ...

حنين محمد يقول...

صباح الغاردينيا دودو
ومن منا لايخطئ ومن منا لايختلق الأعذار لمن نحب
فقط ليبقون بجانبنا "
؛؛
؛
وحشتيييييييييييييييني
لروحك عبق الغاردينيا
كانت هنا
reemaas

ظلالي البيضاء يقول...

أختي دعاء ..
أحسن الوصف .. ولا فائدة من جلد ذواتنا ..
يكفينا ان ندرك الخطأ ونستغفر الله عنه ..
ونعيد الحقوق لأصحابها إن كانت مادية أو نعتذر منهم إن كانت معنوية ..
ثم نبذل جهدنا في عدم تكرار نفس الخطأ ..

بل الأكثر من ذلك أنني لا أكثر القراءة للعظماء حتى لا أحتقر نفسي أمامهم .
يكفيني أن أدرك أنني ربما لم أكن أفضل الناس .. لكنني على يقين أنني لست أسوأهم ..
دمت بكل الخير .. مع التحية الطيبة .

Do3aa El_attar يقول...

نور

المبالغة في اي حاجة بتجيب نتيجة عكسية بس الإحساس بالذنب ممكن يقتل صاحبه بالبطيء لو تمادى فيه

Do3aa El_attar يقول...

لووووووول .. أنا أصلاً قولتلهم إياك حد يعلق لغاية مانور ماتيجي :D

Do3aa El_attar يقول...

آهو ساعات بيبقى نفسنا حد يفكرنا بده .. عشان نتأكد إننا بشر مش ملايكة

منورني :)

Do3aa El_attar يقول...

انتي اللي عنيكي جميلة :)

نورتيني :)

Do3aa El_attar يقول...

ريمووووووو

تعرفي إني ببتسم ابتسامة كبيييرة أول ماأشوف إسمك :)

وحشتيني أكتر <3

Do3aa El_attar يقول...

ظلالي البيضاء ..

"لكنني على يقين أنني لست أسوأهم"

المشكلة إن الإنسان دايمًا بيسعى للأفضل .. وممكن للكمال رغم إنه مستحيل .. بس لازم نفهم إننا مش ملايكة ولا شياطين .. نفهم بس إننا "بشر"

نورتني :)